Második - Sárga Sugár
Isteni Szeretet/ Bölcsesség, megvilágosodás, tudás, értelmezés.
Kuthumi mester és Jophiel arkangyal
Apollo és Lumina Elohim
A Második sugár az isteni bölcsesség, szeretet és megvilágosodás energiáját testesíti meg, általa kapunk beavatást az Isteni Tervünk kivitelezéséhez, szükséges tudáshoz, megvilágosodáshoz. A sugár ereje Isten szeretetét és Bölcsességét közvetíti a szellemi világosságra és tudásra, összekapcsolva az Isten szívében megszülető bölcsesség forrásával. Harmonizálja a szív és elme közti kapcsolatot. A sugár feloldja az elme fátylat a szellemi vakságot és sötétséget. A Sárga Sugár által feloldhatjuk elménket korlátozó hiedelmeket, hogy meglássuk és megértsük a nagy egész összefüggéseit az igazságot és életünk célját. Felszabadíthatjuk a bennünk rejlő isteni tudást és intuíciók általi ismeret szerzés képességét.
Kuthumi mester
A második
sugár Csohanja, valamint a Bolygói Hierarchia vezetője.
A szeretet-bölcsesség tanításával nagy hatással van az emberre. Megtanítja, hogyan lehet az ember szeretet által bölcs. A minden ember szívében lévő szeretetet stimulálja azáltal, hogy a tudatba beülteti a testvériség alapvető tanítását. Segít leküzdeni az embernek azokat a félelmeket, amelyeket élete során felhalmozott magában. Támogat abban is, hogy felfogjuk és majd közvetíteni tudjuk a szellemi energiákat. Segítségünkre van abban, hogy megértsük, hogyan működik a világ, és hol van benne a helyünk. Tanításának egyik alapvető jelentősége az, hogy ráébressze a törekvőt arra a tényre, hogy a tanulás, és így a megszerezhető tudás nem egyenlő a bölcsességgel. Kuthumi Mester nagy előrehaladására lehet a jelöltnek abban, hogy a megszerzett tanult tudást bölcsességgé nemesítse.
Jophiel arkangyal
Nevének
jelentése: 'isteni szépség' vagy 'Isten az én valóságom'. A bölcsesség
angyalaival dolgozik együtt, színei a zöld és a kék.
Jophiel kapcsol össze bennünket az isteni mindentudással.
Jophiel energiája lágy, egységet teremtő, összekötő - az ember anyai gondoskodást érez. Nyugalmat teremt olyan helyzetekben, amikor "szétesve" érezzük magunkat.A "tisztánlátás angyalának" is nevezik. Létraként köti össze a magasabb és alacsonyabb rendű létezőket, a tudat, a szellemi és az anyagi világ minden szintjét. Rajta keresztül áramlanak az információk, az ötletek, az ismeretek, a tudás, a bölcsesség és az értelem a földre és az emberekhez, illetve onnan vissza. Hidat teremt a különböző szintek és dimenziók között, így áramolhatnak az ötletek, az utasítások. Ezen a hídon keresztül különböző dimenziókba juthatnak el a szellemi lények, az angyalok is ezen keresztül érkeznek a földre és az emberekhez. Jophiel kapcsol össze bennünket az isteni mindentudással, azzal, ami mindig is volt és van, az univerzum valóságával. Fejleszti a megkülönböztető képességet, a fejlődés és a haladás mellett áll, hiszen a fejlődés azt jelenti, hogy igazodunk a magasabb rendű tudathoz, hogy elindulunk a legfőbb megismerés felé.
A tudás, és a
bölcsesség nem egyenértékű. A tudás a tanulásnak az életjelensége, és
mindent összefoglal, amit a tanulás ad. A tudás az Egység kifejezője az
eszmék világában. A bölcsesség a tudás lényege, és a tudás gondolatok
formájában fejezi ki a bölcsességet. A tudás a lényeg keresése, a
bölcsesség a lélek összefoglaló tudásának mindentudása. A bölcsesség
beleszületett az emberi lélekbe, ezzel ellentétben a tudást a
személyiségnek meg kell szereznie. Ha már egyszer megszereztük a
tudást, az már tovább nem szükséges, hiszen a tudásra, csak mint
kulcsra van szükség, hogy felújíthassuk az elrejtett bölcsességet
magukban. A tudás elmúlik, a bölcsesség megmarad. A bölcs ember
fogékony az életre, ami a többi élőlényben lakozik. Azonnal ráérez, és
nem képes anélkül tervezni, hogy ne venné az életet figyelembe, a
szeretet pedig, ami így betölti életét, anélkül növekedik, hogy az
mohóság lenne részéről. A bölcs ember számára nem létezik hírnév
hajszolása, nem sóvárog az iránt, hogy mások elméjét saját magával
kapcsolatos gondolatokkal foglalja le, hogy növekedjen és
megsokszorozódjon azokban. A bölcsesség az igazi, valódi emberi
érzés, romlottsága a vágy. A bölcsesség az élőlények, és maga az élet
szeretete, míg a vágy a dolgok szeretete. Tehát Kuthumi Mester
rávilágít az ember elméjében, hogy a bölcs ember a saját személyére
gondol utoljára, és mégis az első helyen áll, úgy kezeli személyét,
mintha idegen lenne, és személye mégis megmarad. Mentes a feltűnni
vágyástól, s ezért ragyog, önmagát nem tolja előtérbe és mégis kitűnik,
nem kérkedik és mégis elismerik érdemeit, nem önelégült, ám elismerik
felsőbbségét.
Forrás: logoszvilag.hu - angyalforras.hu