Mágia
Mi a mágia?
Hermész Triszmegisztosz titkos tanításának gyakorlata, azaz a Hermetika tudásának gyakorlatba ültetése.
A Világ és az Ember abszolút valóságának megértése és megvalósítása - abba az univerzális rendszerbe való belehelyezkedés, amely nem más mint a Teremtett Világ titkos mozgatóerőinek tudása és használata
A mágia a boszorkányok és varázslók művészete, melynek alkalmazásával a meghatározott rituálék és varázs eszközök során hatnak a többi emberre, az állatokra vagy a természetre. Mindez lehet rossz szándékú, hogy kárt okozzon, betegséget idézzenek elő vagy akár gyilkoljanak. Különbözik ettől az a fajta mágia, amely jót idéz elő: betegségeket gyógyít, vagy más módon segít az embereknek. A jósnők még ma is gyógyítanak sebeket ráolvasással, vagy eltüntetik a szemölcsöket. Ezért az, hogy a mágia jó vagy rossz, mindig a varázsló szándékától függ.
A mágia egyetlen törvénye: a látható dolgok gyökere a láthatatlanban
van" - Szepes Mária útmutatása szerint, aki hozzáteszi: "A mágus a mágia
mestere". A láthatatlant láthatóvá teszi." A mágia erőt jelent, az
emberben szunnyadó teremtő és/vagy pusztító erőt. A mondás, miszerint
Isten a képmására teremtette az embert, abból ered, hogy mi, emberek
megkaptuk az erőt, amivel jó és rossz dolgokat is teremthetünk, illetve
életet adhatunk vagy vehetünk el, sőt világokat építhetünk vagy
pusztíthatunk el. Ezzel az erővel a felelősség súlyát is megkaptuk.
A mágia valójában egy "eszköz", amivel a beavatottak csodákat vagy
katasztrófákat varázsolhatnak. A mágia nem fehér vagy fekete, hanem maga
a mágus lehet fehér vagy fekete attól függően, hogy mi a célja. Ha önös
érdekeit vagy megbízója önös érdekeit akarja szolgálni/kiszolgálni, és
ezzel árt bármely élőlénynek, akkor fekete. Az idő sürgetése is egyfajta
erőszak az élet normális menetén. A fekete mágus luciferi erőket
mozgósít. Lucifer bukott angyal, aki kezdetben tiszta volt, de
megtévedt, megrészegült a hatalomtól, amit Istentől kapott. Mi emberek
is hasonlóan gyarlók lehetünk.
A fehér mágus erejét és tudását az élet jobbításának szolgálatába állítja. Képes természetfeletti, érzékszerveken túli energiákat mozgósítani, amivel a józan ész által megmagyarázhatatlan eseményeket idéz elő. Gyógyít, vigasztal, hitet ad, hogy az ember képes legyen kitartani a legnehezebb időkben is. Krisztusi erőket mozgósít. A mágia hatalma mindenkit kísértésbe ejt. Jézust is megkísértette a sátán, de a csábításnak ő ellen tudott állni, mert már levetette egóját, és átesett a misztikus beavatáson. A mágia működéséről az egyszerű embernek fogalma sem lehet. Ez csak a beavatottak privilégiuma, és ez így van jól, mert avatatlan ember kezében ezek a "technikák" köz- és önveszélyesek. A legjobb szándékkal sem fogják segíteni a gyakorlatlan kísérletezőt.
Egyik híressé vált "mágus" a Háromszor Hatalmas Hermész. Ő a Smaragdtáblának nevezett írásába rejtette az utókor beavatottjai számára az üzenetet, amit azóta is minden generáció próbál értelmezni. Számtalan fordítása létezik, az egyik így kezdődik: "Valóságos, hazugság nélkül való, biztos és teljességgel igaz, hogy ami lent van, egyenlő azzal, ami fent van, és ami fent van, egyenlő azzal, ami lent van, az Egyedülálló Dolog csodájának véghezvitelére..."
Hermész Triszmegisztosz hieroglifákban írta le az analógia törvényét.
Ez a három síkon működő lényeg olyan tömör, ami garancia arra, hogy a
tanulatlanokat megvédje a megértésétől.
A mágusok híres tagja Michael Scott de Balvearie 1170-ben született Skóciában, a világ Scottus néven ismerte meg. Életében arról volt híres, hogy teste sosem vetett árnyékot. 1232-ben halt meg, és utána vált igazi legendává. Több monda kering róla, melyek közül a leghátborzongatóbb így szól: sírrabló próbált hozzájutni ahhoz a mágikus íráshoz, melyet Scottusszal együtt temettek el. Amikor felnyitotta a sírt, azt látta, hogy a holttest egyáltalán nem indult bomlásnak. A rémült sírrabló remegő kézzel emelte volna ki a mágus varázskönyvét, amikor Scottus összeráncolta szemöldökét, és karjával a könyv után nyúlt. Ekkor a sírkő magától visszacsukódott a sírra, és soha többé nem tudták kinyitni.
Nem lehet éles határvonalat húzni a mágia három fokozata között. A test mágiája az amulettek és talizmánok készítésétől egészen a harcművészek acélos edzettségéig elég széles skálán mozog, de jól művelni csak a lélek megismerésével lehetséges.
A gyógynövények használata, a kristályok erejének felszabadítása, a talizmánok és az amulettek viselése önmagában is hatásos, de csak bizonyos fokig. A gyógynövények és a kristályok -mint fizikai anyagok- a bennük való hit nélkül is remekül elvégzik feladatukat, de egy talizmán vagy amulett -aminek elkészítése nem túl nehéz feladat annak, aki ismeri az alapszimbólumokat, megfelelően meghatározta az eszköz célját, és hisz abban amit csinál- már az asztrális régiókat is kell hogy érintse. A hit mint asztrális, érzelmi töltet a készítő számára elegendő erővel ruházza fel a tárgyat.
A lélek magasabb szintű, mentális erejének felhasználása - a gondolatkoncentráció és az erősebb szimbólumok alkalmazása révén- már komolyabb felkészültséget, és szaktudást igényel.
A lélek mágiájának alapja a meditáció. A befelé fordulás, saját asztrális és mentális folyamataink megismerésének igénye különféle technikákat hozott létre, az egyes népcsoportok, közösségek beállítottságától, körülményeitől függően.
Forrás: Száraz György